Laten we kijken hoe ik je kan helpen.....

Basis en Specialistische GGZ voor volwassenen

Voor psychologische hulp, psychotherapie, cognitieve gedragstherapie en EMDR

Regio Nijmegen-Wijchen en omgeving

Meer dan 25 jaar deskundige ervaring

Bel gerust naar mij op 06 - 44 87 96 15 voor vrijblijvende informatie / overleg of om je direct aan te melden

Psychotherapiepraktijk Lilian Dekkers - Samen Beter

Contact

Praktijkgegevens

Naam Praktijk Psychotherapiepraktijk Lilian Dekkers – Samen Beter
Naam eigenaar/therapeut        Lilian Dekkers-Janssen
Adres Graafseweg 274 (Augustinusklooster, begane grond)
Postcode en plaats 6532 ZV Nijmegen
Telefoon 06 - 44 87 96 15
Website www.psychotherapiepraktijk-liliandekkers.nl
AGB-code persoonlijk 94009720
AGB-code praktijk 94066243
KvK nummer 82512981

Wachttijd

(Update 7 mei 2024)

De wachttijd is ca. 12 weken. 

 

Ben je echter verzekerd bij coöperatie VGZ, dan is er vooralsnog geen plek in mijn praktijk, aangezien mijn budgetplafond bij coöperatie VGZ voor 2024 bereikt gaat worden met de cliënten die al bij mij in behandeling zijn. Op het moment dat er weer budget vrijkomt zal ik dit hier melden. 

Op verzoek van coöperatie VGZ verwijs ik je naar hun afdeling Zorgadvies en Bemiddeling. Zij zullen dan een passend alternatief voor je organiseren. 

 

Wanneer ik geen contract heb met jouw zorgverzekeraar, kun je je helaas niet aanmelden voor behandeling in mijn praktijk. De zorgverzekeraars waar ik een contract mee heb, kun je vinden op deze website op de pagina "Tarieven".

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Voor aanmelden, vragen of overleg

Je kunt je direct aanmelden bij mijn praktijk of vrijblijvend een vraag stellen of overleggen door telefonisch contact met mij op te nemen. Ben ik telefonisch in gesprek of niet in de gelegenheid de telefoon op te nemen, dan kun je mijn voicemail inspreken. Ik probeer je diezelfde dag of op mijn eerstvolgende werkdag terug te bellen. 

 

Je kunt mij ook met behulp van onderstaande knop "contactformulier" een bericht sturen (veilig conform AVG en NEN 7510). Door op de button te klikken kom je in een ander scherm op mijn contactformulier. Door het contactformulier in te vullen kun jij je direct aanmelden of je vraag sturen. Dan graag je juiste en volledige 10-cijferig telefoonnummer invullen, anders kan ik je helaas niet bereiken.

Pas als je op de knop  "versturen" in het contactformulier drukt, wordt je bericht daadwerkelijk naar mij verzonden. 

Ik probeer diezelfde dag of op mijn eerstvolgende werkdag te reageren.

Nadat jij je aangemeld hebt bij mijn praktijk, krijg je een gratis account waarmee we veilig elkaar over en weer berichten kunnen versturen en kunnen beeldbellen (wederom conform AVG en NEN 7510).  

(Klik hier om op de pagina Werkwijze te komen voor informatie over hoe het na de aanmelding verder verloopt.)

Bij spoed

Mijn praktijk heeft geen 24-uurs bereikbaarheid of crisisdienst. Indien je bij mij in behandeling bent en er is sprake van een acute spoedsituatie of crisis buiten kantooruren, kun je contact opnemen met de huisartsenpost in je regio.

Voor verwijzers

Wanneer u een patiënt of cliënt naar mijn praktijk wil verwijzen, zou u dan in de verwijzing het volgende willen opnemen:

  • Naam en BSN van de patiënt/cliënt. Graag ook de adresgegevens en de geboortedatum
  • Uw naam, functie en uw AGB-code. Graag ook uw contactgegevens (uw praktijkadres en telefoonnummer)
  • Datum van afgifte van de verwijzing (deze moet liggen voor mijn eerste afspraak met de patiënt/cliënt)
  • (Vermoeden van) een benoemde DSM-IV/5 stoornis
  • Of u verwijst naar Generalistische Basis GGZ of Specialistische GGZ 
  • Aangeven als er sprake is van een heraanmelding voor de GGZ
  • Een korte beschrijving van de problematiek; enkele (steek)woorden of zinnen zijn voldoende

 

Wanneer u graag vooroverleg zou willen over een (potentiële) verwijzing of zou willen overleggen tijdens of na de behandeling van een gezamenlijke patiënt of cliënt, sta ik u graag te woord. In dat geval verzoek ik u om telefonisch contact met mij op te nemen. Mocht ik niet in de gelegenheid zijn om de telefoon op te nemen, spreekt u dan de voicemail in. Ook kunt u mij een bericht versturen via bovenstaande knop "contactformulier". Vervolgens neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op.

Gesprekken in de praktijk of via beeldbellen 

Gesprekken kunnen plaatsvinden in mijn praktijk of, als jij dat liever wil, via beeldbellen/videochatten. 

Via beeldbellen / videochatten

Naast face-to-face gesprekken in de praktijk is het ook mogelijk om gesprekken te laten plaatsvinden via videochatten oftewel beeldbellen via een beveiligde verbinding. 

Beeldbellen kan een zeer goede uitkomst zijn, bijvoorbeeld als dit beter in het ritme van je dag past, als je niet fit genoeg bent om te komen naar de praktijk maar wel kunt beeldbellen of als de reisafstand naar de praktijk groot is .

Op afstand kunnen we dan toch vertrouwelijke gesprekken voeren op een eenvoudige en veilige manier (volgens AVG en NEN 7510).

Je hoeft niets te installeren of te downloaden. Je kunt beeldbellen vanaf je pc, tablet of smartphone, als er maar een camera en een microfoon op zit en je een goede verbinding hebt. Je hoeft alleen op een knop te klikken, waarna er korte informatie (een paar zinnen) op je scherm verschijnt over hoe het werkt. Daarna wijst het zich vanzelf. Mocht je er toch niet uitkomen, dan kun je contact met mij opnemen of met de supportdesk van cliëntenlogin, het systeem dat we gebruiken om te kunnen beeldbellen.   

Mijn ervaring is dat beeldbellen vaak net zo effectief is als face-to-face contacten en soms zelfs betere behandelresultaten geeft. Als ik verwacht dat beeldbellen minder geschikt voor je is, zal ik dit samen met je bespreken.

Locatie van de praktijk

 Mijn praktijkruimte bevindt zich in het Augustinusklooster en bestaat uit een spreekkamer met aangrenzend een eigen wachtkamer. De ruimtes liggen op de begane grond, vooraan bij de ingang, de tweede deur links. Mocht het even duren voordat je sessie begint, dan kun je op je gemak in de wachtkamer plaatsnemen zonder andere wachtenden of voorbijkomende bezoekers. 

Het Augustinusklooster is een authentiek en sfeervol gebouw dat rust uitstraalt. Het Augustinusklooster ligt dichtbij het centrum en het centraal station van Nijmegen. Als je met de auto komt is er voldoende parkeergelegenheid op het eigen parkeerterrein rondom het gebouw. De ingang van het parkeerterrein ligt aan de voorkant van het klooster, aan de Graafseweg 274. Parkeren is gratis. Ook in de rondom gelegen straten is het parkeren gratis.

Kom je met de fiets, dan zijn er fietsklemmen aan de voorkant van het Augustinusklooster waar je jouw fiets aan kan vast zetten.

Aan de Graafseweg, vlak in de buurt van het Augustinusklooster, bevinden zich bushaltes, dus ook met de bus is de praktijk goed bereikbaar. 

 

Privacystatement

Klik hier om naar mijn privacystatement te gaan.